Nya ridbyxor :)

Publicerat: 2010-09-02 Kl: 20:03:54 | I kategori: Allmänt

Go' kväll!

På vägen hem idag så åkte jag till Bidermans för att köpa nya stallskor till mamma och Fia samt ett bett till Limit eftersom nu delar jag och Fia på samma bett, Mille. Tänkte även kolla efter om de hade några ridbyxor och jag hittade ett par!! Mina är verkligen superslitna och ja hatar att gå runt i slitna, blekta fula illasittande ridbyxor! Tidigare köpte jag bara helskodda ifrån Pikeur och de är ganska dyra men nu har de stigit ännu mer i pris så ett par helskodda kostar över 2 000 :S Så nu har jag gått över till de billigare märkena eftersom man sliter ett antal brallor om året.. Hittade ett par marinblå helskodda, det måste de vara, Back to Back brallor som satt som ett smäck.. Tycker annars att det är svårt att hitta billiga ridbyxor som sitter bra, de är ofta lite konstigt sydda med skum passform, men dessa var alltså kalas de fanns även i beige men de var tyvärr slut i stl 34 :( men de skulle få in nya så då ska jag ha ett par beiga också! Det vart också ett par nya rosa ridstrumpor och så ett mässigfärgat bett till Limit.. Dessvärre var skorna slut i både mammas och Fias storlek :S

Idag har alla hästarna fått gå ut vilket de tyckte var super.. Jag och syster började med Mille och Limit på morgonen och som jag skrev igår så hade jag på gramantygeln och det var väldigt bra för annars hade jag aldrig lyckats ta mig runt sjön :S Vart verkligen så mycket lättare att få tag i honom när han tänkte dra på egen hand. Det är iaf inget avslappnande att rida ut på honom tidigare var det ju Rangun som var lite av ett nervvrak men jämför man de två nu så är Rangun en ängel då man kan skritta runt på lång tygel och lita på att han bara går..
Efter lunch tog vi Leo och Rangun och red runt Björkeby, som vi kallar den "svängen", det gick mycket bra och Leo var helt genomsvettig efteråt. Tror det är väldigt bra för henne att få komma ut lite mer eftersom det har blivit väldigt mycket dressyr på sistone.

På em kom det massa tjejer som åt mellis och rökte igen hela kaftererian då de hade för hög värme på brödrosten :S Luktade skunk! Jag har även tömmt ur alla skåp och städat undan i köket eftersom nu i helgen så ska Anders och pappa sätta in det nya köket :D LÄNGTAR tills det är klart!
Hade även skötarmöte med nya och gamla skötare, verkar som att vi fått tre stycken nya söta tjejer i vårt härliga "skötargäng". Saknade dock en del av de gamla "äldre" skötarna, det kan ju vara så att de inte hunnit hem eftersom de går på gymnasiet flera av dem.


Mille på framridningen förra helgen.. Hmm knopparna ser lite tuffsiga ut tycker jag, handlar kanske lite om ljuset..


Systeryster :P


Smile!! Maria..

Maria & "Lillen" innan starten i LB:3an

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0