Två pass..

Publicerat: 2010-10-28 Kl: 19:41:01 | I kategori: Allmänt

hejsan!

Jag började dagen med att rida Lady, som vanligt på torsdagsmorgnar :) Hon var mycket fin!
Sen skyndade jag in och gjorde iordning Rangun för att rida för Gunilla kl.10 - trodde jag :S När jag kom ut med honom sa mamma att hon tydligen inte skulle komma fören halv ett.. Så jag red honom då eftersom jag ändå gjort iordning och allt, han kändes fin men stundtals ngt motspänstig och det tog lång tid att komma igång ordentligt idag. Sen snabbt fixa stallet och så en kvick lunch innan det var dags för att rida Mille för Gunilla - trodde jag, igen. Han hade fått en smäll starx ovanför vänster framknä så han var lite svullen, tror absolut inte att det är någon fara alls men jag avstod att rida och mamma tycket jag kunde rida igenom programet iaf på Rangun.
Så jag tog in honom igen och valde nu att rida på träns, vilket jag inte gjort sedan i sommras tror jag - dressyr alltså. Det är nämnligen så att när jag verkligen får igång honom och hans bakben så börjar han leka med tungan och den hamnar över betten :S Inget hände med tränset och jag funderar nu på om jag ska kolla efter någon annan typ av kandarstång att prova med.
Liane tyckte på ett sätt att det var "positivt" då det tydligen inte är helt ovanligt att detta händer då de börjar ta i ordentligt.

Rangun på tävlingen i Finspång i början av sommaren..

Rangun gick iaf mycket bra och Gunilla vad nöjd! Precis som Liane påpekade så sa även hon att jag måste forma och "böja" mer i skolorna. Vi har även svårt med mellan/ökad trav då han lätt blir springig och där ska jag nu träna på att rida "långsamma" längningar korta bitar.

Sen var det dags för "småhästarna" först ut var Demeter som även fick visa upp sig för Gunilla, idag galopperade jag för första gången sedan i våras - totalt okomplicerad! Sedan Poseidon som jag och Fia först longerade och sen hängde jag på honom, för första gången! Det gick helt utan problem och han stod iprincip som en gammal ko och brydde sig inte ett dugg så sedan svingade jag över benet och vi skrittade runt ett varv :D
Skönt att komma igång ordentligt med honom så vi kan rida ut och galoppera på framåt så han får lite mer framåtbjudning.

Jag avslutade dagen med Leukothea som inte var på min sida till en början men efter en stund så gick hon utan större problem och faktiskt så kändes galoppen bäst av gångarterna idag :)
Imorrn kommer de första spekulanterna!

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0