Sofia 20år idag! Grattis :)

Publicerat: 2010-10-16 Kl: 09:10:02 | I kategori: Allmänt

God morgon! Igår var det dåligt med bloggandet, tänkt skriva på lunchen men så vart det icke :(
Åkte ju upp till Stockholm vid 6 för att äta middag och gå ut för att fira syster, vi hade väldigt trevligt och käkade först på Vapiano på Sturegatan. Min absoluta favorit resturang! Där är det alltid sjukt mycket folk och vi fick vänta på bord i 1h20min, men det v ar det värt och vi hade inte bråttom någon stans så.
Sen gick vi vidare, jag åkte däremot hem starx efter tolv eftersom Anders körde och inte följde med ut så fanns det inte så mkt att göra för honom, Sofia, Josse och några tjejer till fortsatte någ i ganska många timmar efter det :P

På fredagens morgon började jag med att knoppa och fixa med en av lektionshästarna som vi tänkt sälja då vi har alldeles för många hästar sett till antalet ridande varje vecka, Sofia fotade och filmade medans jag red.
Fina bilder blev det i höstsolen på utebanan.. Jag har tänkt att jag ska lägga in en ny kategori o bloggen nästa vecka - "Till salu"- där vi kommer att ha hästar till salu och ev andra hästrelaterade produkter :)

Igår fick alla våra hästar på ut i skogen och vi började med Arrobell, Limit o Mille - han var som en bomb som jag är taksam över att den inte exploderade, måste rida ut lite mer på honom igen för denna vecka har det bara varit ridhusträningar.
Sen tog jag och syster Rangun och Leo en sväng, vi han även med Poseidon en stund på utebanan när vi kom hem - i snö/hagelstorm.. Det var folk i ridhuset så lagom när vi kom in på utebanan började det och så slutade det när vi sen var klara..

Idag är det svinkallt och alldeles vitt av frosten.. Nu längtar jag till solen och värmen ännu mer!

Idag ska jag strax ner och mocka åt våra hästar, 11 boxar tror jag, sen ska jag ha lektion för Ebba och rida mina hästar. Vi skulle ha åkt till Eskilstuna för att vara med på invigningen av Kaukos nya anläggning men verkar som att det inte blir av, vi ska ju ha släktmiddag o så ikväll för  att fira Fia.

Det blir dressyr för båda prinsarna idag, ska även försöka hinna med några av de yngre förmågorna också.

Bell's Demeter som föl!


En av våra fina lektionshästar - Uranos - med Sofia på ryggen för några år sedan

Kram

 

Kommentarer
Postat av: jennt

2010-10-16 @ 21:05:06
Postat av: jenny

grattis sofia! önskar jenny å cally:)

2010-10-16 @ 21:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0