Händelserik dag på Ekelund

Publicerat: 2010-10-21 Kl: 20:16:54 | I kategori: Allmänt

Ja idag har vi hunnit med ganska mycket om jag får säga det själv..
På morgonen red jag Lady, som var kanonfin :D Man får verkligen ett leende på läpparna när man rider henne och hon har verkligen utvecklats till det bättre, idag red vi som vanligt mycket tempoväxlingar och övergångar för att få henne lite kvick i rektionen och med mer framåtbjudning. Jag har inte ridit så mycket direkta längningar i traven tidigare utan bara testat ett par korta bitar vid varje pass jag ridit henne och idag kände jag att hon verkligen blivit så mycket starkare för nu satte hon verkligen under sig och fick ett par fina lägningar där hon verkligen tog i bitvis, så det går verkligen framåt - och Åsa är såklart jättelycklig och tycker att hon är så fin :) Verkligen en superfin häst de lyckats hitta!

Martina har också börjat komma in i verksamheten på gården och det rullar på bra :) Hon fick prova Leo idag och det såg verkligen riktigt bra ut, hon är ingen helt lätt häst och hon har mycket humör den damen.. Strax innan elva kom Tove för att kolla på alla hästarna - och hon var fortfarande inte klar då jag var tvungen att åka strax före halv sex.. Jag skulle ju hämta min bil på Däckshopen då den fått nya fina dubbdäck till vinter och halka! Eftersom jag kör rätt mycket så kan det väl vara bra att ha ordentliga däck..

Mille gick ett ngt lättare dressyrpass i ridhuset, hatar att rida med massa kläder då man känner sig som en Michellingubbe! men man måste ju annars fryser man ihjäl :S Han kändes ganska fin och det blir nog dressyr för honom imorn också, jag hoppas att mamma kan hjälpa mig.
Rangun var inte alls lika fin som igår och han såg spöken överallt då det vart massa solkatter på väggar och på marken som kan hoppa upp och bita honom.. Hopplösa häst! Därimellan var han dock ganska fin och vi jobbade på mycket med galoppen och ganska mycket byten idag. Red en del på mittvolten där jag växlade mellan höger och vänster galopp - svårt och mycket nyttigt för oss båda. Traven som är han svagaste gångart känns bättre för varje pass som går iprincip så det känns kul!

Rangun i Eskilstuna..

Jag var ju inte med hela tiden då Tove gick igenom hästarna men det var lite blandat resultat och jag överlåter till mamma att berätta om alla hästarna då hon var med och hörde allt hela tiden. Mille och rangun fick iaf lite tandraspning - belive it or not men Mille stod som ett ljus, utan lugnande!

Vet inte varför gårdagens inlägg aldrig publicerades - här är det iaf!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0