Dåligt med mitt bloggande

Publicerat: 2010-10-06 Kl: 23:05:29 | I kategori: Allmänt

Hejsan,

Har ju helt missat att berätta om våra fina lektionshästar och duktiga elever.
I lördags var Ida F och tävlade Lindsey i Gripen. I första klassen så var de nolla i grunden och hade något pet i omhoppningen i andra klassen var hon dock trött men de är ju inte vana att vara ute och tävla Ida var jättenöjd när hon kom hem i alla fall.
På söndagen var tre hästar ute och tävlade Ange och Elin var i Vingåker och red distriktsfinalen i ridskolemästerskapet. Ange o Kalypso vann hoppningen som gick i 0.95 i grunden och 1.05 i omhoppningen bra jobbat, dressyren blev inte lika framgångsrik men totalt slutade de på andra plats. Elin o Ronjah kom tvåa i dressyren och även i hoppningen och slutade också totalt på andra plats. Bra jobbat!
Sofia och Bosson var och hoppade i Strängnäs och red endast en LD då det var allsvenskan efter och inte helt kul att vänta  en klass de var jätteduktiga tyvärr ett pet i omhoppningen. Sofia hade även med sig Millet som skötte sig utmärkt kom dock väldigt stort på en oxer och tog ett jätte språng (han är ju alltid högt över) så Sofia blev i lite obalans och fick tyvärr ett stopp på nästa men i övrigt en bra runda han behöver ju rutin på att komma ut och inte överhoppa så.
Nu har jag dessutom börjat återhämta mig från min envisa luftrörshistoria så en del ridpass har det blivit bla Uranos och Bosson förutom min fina Arro Bell. Samt en del träningar, imorgon bitti är det dags för Lise igen. Till helgen är det kursdags då kommer ICA:s ridsektion hit för kurs. Ska bli kul!
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0