Bara arbete i helgen!

Publicerat: 2010-10-10 Kl: 22:44:02 | I kategori: Allmänt

Ja lördagen startade upp med mina vanliga lektioner. En "ny" men "gammal" elev kom till min sista lektion. Amanda N har ju tidigare ridit mkt på ridskolan men slutat när de köpte ponny, dock har lillal syster ridit på ponnyn i gruppen. Så nu är båda tjejerna tillbaka men i samma grupp, Maria G passade på att rida igen istället för sin mamma. Så helt plötsligt var det full grupp = 8 st.
Snabb lunch för att sedan fixa inför min kortweekend för ICA:s ridsektion. Totalt var de 8 st varav 4 var här i våras och så 4 nya. Kul att träffa dem igen!
Bosson, Uranos, Kalypso, Athos, Tuareg, Gent, Ronjah, Jolita gick med på kursen.
Alla verkade gilla sina hästar. Terese som red Athos tyckte han var stor o tung så jag hjälpte henne lite genom att sitta upp en liten stund sedan hittade även hon "knapparna" och han gick som en klocka resten av kursen.
God mat var fixad till kvällen, tjälknöl med potatisgratäng och kantarellsås som avslutades med paj och vaniljsås.
Söndag morgon startade med dressyr och sedan en lasagne som var supergod. Därefter så ville de att jag skulle rida så då fick det bli bästa hästen Arro Bell. Han skötte sig bra!
Därefter var det dressyr för de 4 som ej ville hoppa. Sedan avslutades dagen med ett hoppass. Hästarna tyckte det var jättekul att avsluta dagen med hoppning.
Rolig helg och de ville boka ny helg till våren. Det känns bra.
Själv avslutade jag dagen med en promenad i skogen tillsammans med min käre granne och våra två hundar. Naturligtvis hittade vi en hel del svamp..... men det blev ganska snart mörkt så vi sparade svamp tills nästa gång.
Imorgon är det teoridag så då hoppas jag att jaghinner rida lite lektionshästar.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0