Lite stel i nacken idag..

Publicerat: 2010-11-16 Kl: 19:39:03 | I kategori: Allmänt

Ja inte landade jag på huvudet eller nacken men det är där det känns mest, när jag sa det till Fia så sa hon " Du trillade inte av - han sköt av dig rakt i backen" Kanske stämmer till viss del.. :P
Mamma är säkert orolig nu.. Hennes guldhäst Arrobell som blev opererad förra veckan för en cancerknöl på bogspetsen mådde sådär idag, får se hur han verkar imorrn om han kanske behöver lite medicin. Operationssåret är inte infekterat men var ganska svullet imorse och det han blivit ännu lite mer under dagen, jag tänker mig att det inte alls är spec bra att han bara ska stå i boxen, men det är väl för att stygnen inte ska nöta och gå upp antar jag. han fick iaf gå en riktigt kort runda utanför stalldörren nu på em. Han vart inte alls glad när jag ganska snabbt vände tillbaks mot stalldörren :( På morgonen var han som stelopererad och kunde knappt vända huvudet till vänster men efter lite massage, rykt och lite morötter för att böja på halsen så gick det sen ganska bra.

Idag har alla hästarna fått gå ut, vi började med Rangun och Limit runt Björkeby och sen Dosan och Mille runt sjön.. Efter en del om och men fick vi det sistnämnda paret hela vägen runt, Dosan har tidigare bara gått så jag tror Fia vart lite förvånad när det tog stop vid Lilla Koltorp.. Fia fick backa henne förbi det hon tyckte var läskigt sen gick det bra resten av rundan. Mille var väldigt laddad i galoppen och det kändes som att han hade utan problem kunnat lägga in en fin bockserie.. Som tur var slapp jag det!

Demeter var väldigt tjock i två av sina "muggben" idag, det var dock bättre vid intag på em men vi valde att låta henne va.. Även Poseidon slapp undan arbete idag då det på em blir lite mycket folk och hästar i ridhuset. Imorgon ska vi ta unghästarna direkt efter utsläpp. Imorrn blir det riktigt lång dag för mig också eftersom jag ska ha mammas tre 1h lektioner på kvällen så först min egna som imorrn går upp till 45min och sen 3h till.. Hoppas det inte är alltför kallt för jag gillar inte att ha alltför mycket kläder på mig när jag undervisar :S

Michelingubbe - NEJ tack :P

Läste idag på Tidningen Ridsports hemsida att en 7-åring dog vid ett knatteridpass i Borås i helgen.. Troligtvis blev barnet trampat olyckligt, hjälm och väst användes. Hemskt! Olyckor är det jobbigaste som finns då man berdiver ridskola/ utbildning med hästar. Eftersom det är levande djur så går det inte att helt komma ifrån olyckor och skador men med mycket säkerhets utbildning och rätt "tankesätt" hos både personal och elever. Något som ibland kan vara svårt att förmedla till elever som bland annat väljer att inte komma på sin ridtid de gånger det är teori.
Trist är det som hänt och man kan aldrig förbereda sig på att något sånt skulle hända..

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0