Härlig kväll med tjejerna :)

Publicerat: 2010-11-07 Kl: 14:14:43 | I kategori: Allmänt

Ja gårdagskvällen var riktigt kul! Syster och Josse E var här samt Anders tjejkompis Josse som också rider, hon ville att jag skulle komma och ha lektion för henne någon dag :) Spännande! Och så var det några killar också, väl nere på stan sedan mötte vi upp några fler tjeje ifrån stallet :) Kalaskväll!

Tävlingsstarten igår är jag mycket nöjd med trotts omständigheterna. Jag hade ju mina "dressyrtjejer" Maria G och Ebba O med mig som hjälpredor och det hela började med att jag glömde mina stövlar i sadelkammaren, men hade som tur var inte hunnit spec långt och jag ringde och bad min snälla mormor att åka med dem till oss.. Hon rider på lördagar så därför var hon i stallet. Sedan hade de visst byggt om i Enkköping så jag missade avfarten och hamnade på motorvägen i helt fel riktning och vi fick åka ganska långt innan vi kunde vända :S Många långa minuter senare var vi väl på plats  och kastade ut pållen, lite drygt 15min fick vi till framridning.. :S Han kändes dock superfin och skötte sig nästintill exemplariskt på banan, det var bara en dörr på ena kortsidan han sneglade lite på annars var han jättemjuk och avslappnad - inte alls som förra helgens spända ritt. Det vart dessvärre 3 byten som inte vart så bra - efter bak - vilket gav oss några 4:or i protokollet, hade även 5 på några av mellangångarterna. Men tror ändå vi red ihop 7 7:or så slutrestultatet vart knappt 60% Tyvärr åkte jag ifrån kameran också men Maria lyckdes nog filma med min mobil så ev går den att lägga upp i bloggen senare :D

Nu är det KM i dressyr nästa helg då ska Rangun gå MsvB:2 och Mille LA:4 man får ju bara starta en häst i KM och jag har inte riktigt bestämt vem det blir :P Båda känns ju kalasfina nu.. Hoppas att Mille är ok i sitt bakben också, det såg lite bättre ut igår på em.

Ebba red lektion på Gordon när vi kom tillbaks till Ekelund igår och då var jag verkligen på henne - vilket gav resultat! På programridningen så fick hon nästan bara 7:or fram till galoppen där han gick ur formen så mycket träning på att rida ihop honom vart det. Nu börjar nog poletten falla ner att det krävs enormt mycket ridning för att rida ihop en häst!

Idag har min mammas morbror och han familj varit här på en fika för att hälsa på och se hur vi bor :)
Mille i sommras i Eskilstuna..

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0