Torsdag..

Publicerat: 2010-05-27 Kl: 22:09:42 | I kategori: Allmänt

Hejsan..

Mamma, pappa och hundarna har just åkt efter en god middag som Anders lagat, innan det så var vi och tittade på hästen som jag och Fia tittade på i Västerås för ett par veckor sen.. Mamma tycket dock inte att det var någon häst för henne och hon såg faktiskt ganska liten ut, jag är fortfarande lite intresserad jag gillade hennes temerament och tror att det går att få ordning på henne inom en ganska snar framtid.. Dock för mycket pengar så vi får se vad som händer.

Idag började jag med Milleponken och det började sådär sen gick han faktiskt riktigt bra ett par varv men sen tog det stopp igen och han höll även på att kicka ett hål på sargen, vart bara ett märke som tur var annars hade pappa blivit arg. Så det känns väldigt trist, hans nya svarta träns kom idag också får se om man får någon användning av det på honom..
Här är hans nya svarta Cobra sadel - därför jag var tvungen att ah ett nytt träsn eftersom han hade brunt innan..

Rangun var jättefin även idag och nästan alla byten vart riktigt bra! Jag tror att det var för han var så snygg idag som han var så fin - han hade de neonrosa lindorna och så rosa boots :P
Rosa babe!

På eftermiddagen fixade jag och syrran Leo för att fota så vi kan lägga ut en annons på henne.. Vi har tänkt sälja henne först och främst som avelssto och ev lättare ridning, hon fungerar inte helt som hon ska i ridningen och det beror troligtvis på olyckan hon var med om som 2-åring.. Hon trillade ner i vår lilla å och låg fast där i ganska många timmar & brandkåren fick komma och vinscha upp henne.. Men hon har ju gett en supersnygg avkomma med Arrobell - Bell's Hera föddes förra året så hon är 1 nu..
Leokothea i trav..
Huvudbild, hon har Milles nya träns på sig!
Leo utomhus..

Så har även vår fina Cally idag flyttat till ett "pensionat" :P Jenny kom och hämtade henne strax efter 5 och jag hade tvättat och friserat Cally så hon såg ut som en riktig fotomodell!
3 av de tjejer som är skötare på ridskolehästar tog farväl av Cally. Från hö Sara M - skötare på Nisse Ulrica B - skötare på Jazza och så Callys skötare Alma A..

Kommentarer
Postat av: Maria Granberg

Åh är det från hööks? har velat ha det där länge haha:P

2010-05-27 @ 22:20:11
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: Madde

Mmm Hööks :P

2010-05-28 @ 22:14:34
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0