Ny vecka på Ekelund

Publicerat: 2010-05-31 Kl: 12:00:53 | I kategori: Allmänt

Halloj!

Idag var Rangun jättefin och jag la verkligen märke till hur mycket noggranare jag blivit med framridningen.. Skrittar alltid på lång tygel ca 10min, beroende på om han varit ute innan eller bara stått i boxen, sen kortar jag tygeln och skrittar i ca 5min beroende på hur han känns, finns ingen anledning att börja trava innan man fått hästen mellan hjälperna.. Sen är det olika med alla hästar men en häst man verkligen måste vara så konsekvent med är Sofias Limit, finns gånger då jag skrittat i närmre 30min innan det går att börja trava när jag ridit honom.
Sen travar jag underlättridning i riktigt kort trav ca 5min och försöker få in mycket övergångar och mest på böjda spår & såsmåningom mer tempoväxlingar innan jag sen börjar med galoppen där jag vill få fram lite större mer framåt galopp i början så han blir varm och tar i med hela kroppen.. Jag har även efter Maria Gretzers clinic verkligen jobbat på att rida så mycket som möjligt innanför spåret - vilket är både svårt och jobbigt speciellt om man har en lite "slingrig" häst som Rangun.. Oftast när hästen börjar vingla och falla mot väggen så handlar det om att man tappat hästen och inte rider tillräcklingt mycket framåt..

Nu har syster lagat lunch..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0