Lite dåligt med uppdateringar under helgen..

Publicerat: 2010-05-23 Kl: 20:05:54 | I kategori: Allmänt

hej..

Helgen har som vanligt varit fullspäckad!

Startade gårdagen med nagelfix 10-12.. Sen kurs för mina söta skötare mellan 13-17, de fick bla träna på en kadrilj de ska rida på sommaravslutningen/öppet hus nästa lördag kl.13 på Ekelund..

Hade egentligen tänkt rida efteråt men var helt slut efter en stressad dag i stekande sol :S Så vart lite fix med att kolla unghästar osv & sen vart det grillning med syster och lite kompisar till dem, mysigt och trevligt på mammas o pappas pooldäck.. Anders & Andreas hjälptes också åt att ta av vinterplåtarna ifrån poolen och göra rent den på löv osv..


Idag gick jag upp halv 8 och red ut en sväng på Rangun, vi cantrade runt sjön vilket vi både tyckte var mysigt och vägen var perfekt eftersom det regnat på natten.. Innan var ju vägen stenhård, inget man vill mer än skritta på.
Lite duggregn då och då hade vi men annars varmt så jag hade bara t-shirt..
Sen longerade jag Mille med sadeln och det fungerade bra, han åt sin sista butta igår morse så imorrn ska jag testa att sitta upp.. HÅLL TUMMARNA!! Jag har iaf lagt märke till att han är mycket fin i kroppen och pälsen har blivit mycket bättre sista dagarna & han har faktiskt blivit riktigt mysig sedan vår dag på Strömsholm.. Man får både pussa och krama han stora huvud utan protest nu :D ( man ska egentligen inte hålla på och pussa på hästens huvud - men han är ju så himmla mysig)

Sen hade jag lektion för två stycken 8åriga tjejer mellan 10-12, de fick rida på Jazza & Nejlika. Efter det så fixade vi fölis ben med tidningar och sen 1h lektion för Ebba på Gent. De var superduktiga som vanligt! Fick också höra att Carina Eriksson sagt till henne på lektionen igår att hon inte fick rida så fint (!) Positiv komentar tycker jag, de red tydligen en bana med massa bommar och slalom..
Så himmla kul med Ebba för hon lyssnar så bra och frågar ofta om det är något hon undrar eller inte förstår.. Hon sitter också mycket fint och det bästa av allt hon har en så mjuk och fin hand..  Idag tränade hon på LC:1 program som hon ska rida på terminens sista lektionspass (hon rider i grupp på lördagar) Och det finns ju en anledning till att jag hoppade över LC programmen och hon istället har fått rida LB innan. Jag tycker att både LC:1 & LC:2 är mycket krångliga och ologiska i sin utformning..

När vi äntligen kom hem på eftermiddan så var vi och hyrde Avatar som jag inte lyckats se på bio tidigare och jag tyckte att den var bra men inte så kalas som alla pratat och skrivit om den.. Lite för mycket "dravel" men fin..

Idag har det också blivit helt bestämt att älskade Cally flyttar ifrån Ekelund och ska bli pensionär hos en tjej som älskar Cally över allt annat! Jättebra tycker jag :) Så Cally ska åka på torsdag.. Som många vet så har hon ju stått iprincip heöa våren pga en muskel i höger bakben som hoppar ur led vilket gör henne halt.. Vi har varit hos equiterapeut flera gånger och hon har gått på skrittband osv, men nu har det hoppat tillbaka igen så vi har beslutat att hon har gjort sitt som ridskoleponny..
Cally kom till oss när hon var 5år och hon är född -93 om jag mins rätt.. Jenny som tjejen heter som nu får ta över Cally, red tidigare på ridskolan och vi umgicks mycket på den tiden hon är ett år äldre än mig.. Hon har alltid avgudat Cally och har sagt sedan många år tillbaka att hon vill ha Cally när vi inte längre ska ha henne kvar så det känns perfekt.

Bye..
Kommentarer
Postat av: sofia

hyrde ni den???vi har ju den.........

2010-05-23 @ 20:36:07
Postat av: Madde

Ja vet men Anders vågade inte gå in o hämta den för han trodde Adde sov fortfarande :S

2010-05-23 @ 20:47:12
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: sofiA

han var inte hemma när ni åkte....:P

2010-05-23 @ 22:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0