Kväller..

Publicerat: 2010-05-24 Kl: 22:17:36 | I kategori: Allmänt

Hejsan..

Va sent det vart! har ju varit på Body Pump idag hemma vid 9 sen duscha och så har jag skrivit ett långt mail till alla skötarna..

Gick super på pumpen idag!! :D Innan jag visste ordet av så hade jag tagit mig igenom alla armhävningar!! Jippi! det går verkligen framåt :)
Hoppas att det känns lite i kroppen imorrn..

Idag har jag och mamma varit hos Liane och tränat men innan det så hann jag med att testa Mille en stund i ridhuset, gick kanske inte helt perfekt han försökte att göra lite som tidigare men då gick jag faktiskt på honom så det fungerade ändå över förväntan.. men red bara skritt och trav ska göra likadant imorrn o sen på onsdag tänkte jag testa galopp..

Jag började för Liane med Rangun som idag fick ha rosa schabrak, kände för lite färg idag! Han var mycket fin, i början fick jag rida på ganska mycket framåt då han gick emot lite och hamnade bakom lodplan, sen fick han mycket positivt ifrån Liane.. Sen tog vi tag i bytena och jag fick faktiskt till ett par byten till höger som var okej, fick en jättebra övning att ta med hem och öva på.. Jag skulle rida i trav i höger varv utmed långsidan och böja honom ganska mycket innåt sen göra honom lite rakare och så fatta höger galopp, Liane vill att jag ska göra MASSOR av galoppfattningar till höger för det är där problemet sitter, sen fick jag rida lite innanför spåret fatta vänster galopp rida i öppna och sen "putta" ut bakdelen för att få ett byte..


Snygging!

Sen red mamma lille Bell och han fick verkligen jobba hårt idag! Alla ådror syntes tidligt under huden och han vart alldeles vit mellan bakbenen.. mycket piaff och passage fick han avsluta med..
Dubbla piskar, en för bakben och en för frambenen.. HU vad jobbigt tycket han, och mamma med tror jag ;P


När vi väl kom hem igen så fick jag ta över fritisbarnen som Fia fått ta hand om eftersom jag inte hann hem i tid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0