Härligt..

Publicerat: 2010-05-20 Kl: 22:18:28 | I kategori: Allmänt

Go' kväll!

vart sent även idag just kommit hem ifrån stan, var nere och åt på uteserveringen på Grappa, ja åt pizza Anders åt pasta.. När vi skulle gå vart vi övertalade att stanna då det satt några kompisar där.. Så det vart en del prat o nått glas rose' vin :D Måste ju fira in sommarvärmen!!

Skulle bli dåligt väder i helgen men jag kollade just och då såg det ut såhär bra!!

:D

Dagen har fungerat kalasbra! Vi har en jätteduktig praktikant, Emma, som har varit till stor hjälp.. Hon ska vara hos oss imorrn också, jättebra med lite extra hjälp när mamma och pappa flytt landet och är i Scottland med två vänner.. Mamma fick resan i julklapp av pappa, hon visste dock inte vart de skulle åka fören de kom till flygplatsen imorse.. Så nu ska de vila upp sig och testa whisky osv.. Mamma och pappa har inte haft semester sen de var i Thailand i nov/dec.. När man bor och jobbar som vi gör är det enda sättet att få en "riktig" semester att åka utomlands då det annars alltid är något som måste göras osv..

Dagen startade med utsläpp av hästar och sen red jag och Fia idag bytte vi hästar hon red Rangun & jag Limit och Emma fick tömköra Mille, det gjorde hon mycket bra.. Limit var fin, inte lika fin som han kan vara, och sen fick Sofia prova honom några varv..

Sen stallfix och lunch, vi har även byggare hemma igen då badrumsrenoveringen tidigare i år inte vart helt lyckad så de ska nu göra om golvet tills mamma och pappa kommer hem igen..

Efter lunch tog jag in Gaia + föl, hon har inte velat komma in utan man måste muta med en hink, idag kom hon i full galopp när jag skramlade med hinken så det var ju bra :) Lite pyssel med fölis då vi tejpar hennes bakben med tidningar och silvertejp eftersom hon var så skev efter att ha legat ihopklämd i magen.. Ser mycket bättre ut redan! Vad gäller hennes namn så tänkte jag att vi skulle hitta 2-3 namn som kan passa och sen ha en omröstning här i bloggen så ni läsare får vara med och betsämma vad fröken ska heta!! Bra???

Sofia red sen ut på Arrobell & Emma fick ta Svartis, han skulle först longeras i 10min med bubbla boots på höger fram enligt ordinaton från equiterapeften..

Under tiden tog jag mig ann Leo som fungerade ok.. men jag är, om jag ska vara ärlig, lite tveksamm till om det kmr att bli en riktig häst av den damen.. Mycket problem & hon är ändå 5år nu visserligen har hon haft föl..

Jag har sen rensat ogräs utmed slipersen vid stallet och haft på salt för att eländet ska hålla sig borta, får se hur länge det hjälper.. :S

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0