Äntligen ny design!! Tusen tack Erika Torrång!

Publicerat: 2010-05-09 Kl: 16:40:59 | I kategori: Allmänt

Tjo!

Nu så ska ni få läsa om dagens utflykt! Syster kom hit vi 11, skulle kolla på hästen utanför Västerås kl.12.. Så jag kollade vägbeskrivning på Eniro och sen bar det iväg.. Vi skulle svänga av vid trafikplats 129.. så vi åkte såg 128 och sen vägarbete och heltsplötsligt så stod det 130 :S Så vi fick vända.. Hittade rätt fick svänga av vid 128an istället och så förljde vi väl beskrivningen genom hela Västerås centrum typ. Ganska kul förövrigt då det var där jag gick i körskola och tog mitt körkort så jag kände igen mig en del, har ju tillbringat Xantal timmar på vägarna i och ikring Västerås!

Så när vi kom ur centrum så skulle vi ut på motorvägen igen och sen hittade vi till slut rätt efter ett samtal till tjejen vi skulle till också.. Hästen var fin, om jag ska vara helt ärlig så hade jag inte några större förväntningar men eftersom det var så nära så kan det vara intressant att åka och kolla ändå.. Ett tyskt sto, 5 år och fux. Ganska stor 174cm men kändes inte alltför stor att rida. Eftersom hon är så stor så har hon fått ta det väldigt lugnt och försiktigt vilket också märktes en del på styrka och förmåga att flytta sig sidvärts.. Jag åkte ändå därifrån positivt överaskad och tyckte att det var en mycket trevlig och utvecklingsbar häst.

Tyvärr tog inte min kameraman :P (Fia) så mycket kort utan filmade mest och de bilder som togs vart inte av någon större kvalite men här kommer iaf nån så ni ser hur pållen såg ut..


Pacific by Paragons heter hon föresten..

De hade också ett fint nybyggt ridhus, ja själva ridhuset såg väl ut ungefär som vårt, något lägre tak kanske, läktaren var mycket fin och ett litet vad säger man inbyggt rum så man kan sitta inne när det är kallt.. Stallet hade de också nyligen renoverat och det var mycket ljust och luftigt med riktigt högt i tak..

Kommentarer
Postat av: Lindavs

Jag är ganska säker på att det är samma ridhus som jag provred min häst i. Låg det strax innan västerås? Typ i närheten av Irsta?

2010-05-10 @ 22:10:30
URL: http://nogg.se/lindavonseth
Postat av: Madde

Ja det gjorde det! Vad testade du för häst?? :)

2010-05-11 @ 20:59:43
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0