Åh underbara sol!

Publicerat: 2010-06-28 Kl: 20:14:57 | I kategori: Allmänt

Så sköna dagar i solen, det enda som är jobbigt är när man måste göra något :S hehe..

Idag red jag först dressyr på Rangun vart inte så långt pass ca 30min och han var verkligen fin fick till riktigt fina arbetspiruetter åt båda hållen i galoppen.. Sen fick Leo sig ett pass i ridhuset - hon var inte så rolig idag, brukar bli så när hon inte gått på ett par dagar.. men hon är ju sjukt fet - ändå har de inte speciellt mycket gräs i hagen hon går i.. Så vi planerar nog att ha henne i en gräsfri hage och på stall för att få bukt med jättemagen, det är ju faktiskt inte hälsosamt för henne heller..

Har "dammsugit" poolen också efter helgens badäventyr och när jag låg o läste en tidning vid pollkanten så hörde jag ett ljud så jag sträkte på mig för att se vad det var - en ORM!!! De som känner mig vet att jag är rädd för ormar och anser att det är det absolut värsta djuret som finns.. och vi har de senaste veckorna fått upp 2 snokar vid stallet och nu alltså även vid poolen.. Jag tror jag dör!!

Nu har det börjats med rengöringen av stora stallet & blå stallet - sen är det äntligen färdigt.. För i år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0