Skön lördag :)

Publicerat: 2010-07-31 Kl: 18:58:29 | I kategori: Allmänt

Halloj!

Hade lite sovmorgon imorse men vaknade som vanligt ganska tidigt typ halv åtta, lite tv o sen frukost innan ja åkte till stallet. Mockade tre boxar och sen hjälpte jag mamma att tvätta och knoppa Arrobell till tävlingen senare på eftermiddagen. Sen började jag med lillpojken Rangun och ett dressyrpass - UTAN stigbyglar - kände när jag hade ridit fram att det var läga att plocka bort dem, vilket var ett mycket lyckat beslut. Nu kunde jag verkligen inte släppa sätet i bytena och gissa vad som hände då?? Högerbytena satt som ett smäck, känner att jag lite halvt lutar mig framåt i högerbytena eftersom han gärna skjuter/sparkar upp just i bytet men nu så fungerade det alltså kalas så nu åker nog inte stigbyglarna på igen förens till slutet av veckan. Ska ju tävla på Helmer, Gripens Ryttarförening, fre-sön.

Sen tog jag in Mille hade egentligen tänkt att rida ut en sväng men med tanke på att det är så blött överallt i skogen och jag inte riktigt vet hur han reagarar för att gå över dessa "vadställen" som blivit på grusvägen så valde jag att hoppa på utebanan istället. Så skönt nu på sommaren när det står hinder framme hela tiden utomhus så man slipper släpa fram och tillbaks, enda tråkiga är att det blir svårt att rida dressyr på utebanan. En dröm är ju att ha en riktig dressyrbana ute också :)
Han tyckte iaf att det var kalaskul att hoppa! Hoppade på en tre-studds, en 5-50 och så lite fristående räcken på ca 80cm.

Så dags för dagens sista häst - Leokothea - hon fick först gå 10min på skritten ett program där hon först går 3min sen höjs bandet 1/3 fram från maxhöjd (max är 6 grader) i 4min och sen sänks bandet igen och hon går 3min till. Det finns 10st förprogrammerade program att välja emellan, 8st 30min och 2st 10min. Sen red jag henne i ridhuset gick lite upp och ner, mest ner kanske, hursomhelst så när hon väl går så är hon riktigt fin och ser väldigt snygg ut när man ser i spegeln också plus att hon då känns väldigt stadig men hon är som sagt en mycket vass märr. I början var hon ganska jobbig och drog sig hela tiden mot de öppna dörrarna på kortsidan och gick mot handen sen släpper hon till korta stunder och såsmåningom så går hon som en klocka mot slutet, tycker bara att det är så trist att man ska ha samma diskussioner varje dag iprincip :S

Kom hem vid fyra och då var jag superhungrig eftersom jag inte tog mig tid att äta lunch på Ekelund utan ville bli färdig så vi har varit och ätit Thaimat på Thai Classic :D Mums!

Trevlig lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0