Min fina fina Rangun!!

Publicerat: 2010-07-09 Kl: 22:09:29 | I kategori: Allmänt

Halloj!! Idag har det varit en lång dag i solen och värmen & Rangun gjorde sin andra start i MsvB:2 med strålande resultat. Kändes fin genom hela programmet men en del onödiga missar bland annat båda halterna då han inte ville stå still och även ryggningen är jag missnöjd med då det inte vart halt - stilla- och sen ryggning utan han började så fort jag fått stopp på honom :S Efter starten så skrittade jag iväg på grusvägen innan jag skulle ställa in honom så när vi kom tillbaks så ropade speakern, Emma Å, ut mitt resultat - 68,83%!!!! Duktiga duktiga Rangun o jag fick till och med gåshud för jag vart så himmla glad - det har jag nog bara fått en gång tidigare på tävling och det var när jag vann på Strömsholm när jag gick in på prisutdelningen. Slutresultatet vart en 4:e placering ett ynka poäng efter Siv & "Lilla A".. Imorrn blir det start i MsvB:4 8'56 för samma dommare, på söndag tänker jag inte starta eftersom han varit halt i veckan och han var ju så fin idag plus att B:5an är ganska svår. Förutom att tävla så har jag fixat med allt möjligt annat är bland annat prisansvarig och efter att klasserna var slut idag så har jag burit ut iprincip alla priser ifrån klubbis ner till den nya "klubbvagnen". Skönt att ha allt sammlat på ett o samma ställe hädanefter! Skrev i sista klassen, MsvA:1, för Stefan Westin. Det var första gången jag skrev "på riktigt" och var kul förutom "bastukänslan" som var inne i riddhuset :P Var överlag ganska låg kvalite på ekipagen vilket var lite trist men det blir nog lite fler imorrn - ska skriva en klass då också. Något som Stefan poängterade mycket, alla dommare har väl olika saker de fokuserar extra på, så var det övergångarna - jag sa till honom att man skulle ju kunna förtrycka i protokollet redan innan för jag skerv samma kommentar på ca 98% av alla deltagare i klassen. Nu på kvällen så har jag, efter Tacobuffen, kört lite vatten till hästarna på bete och sen gjort segerbuketter till alla klasser - de vart verkligen superfina! Sitter vid fel dator så jag kan inte lägga in bilderna på denna för att visa. Mamma red också MsvB:2an på Svarten, jag såg inte när hon red men hon verkade ganska nöjd och fick bra poäng så hon slutade starx utanför placering med honom. Nu ska jag sova så jag orkar med ännu en dag men vad det verkar som ännu varmare väder.. Bye..
Kommentarer
Postat av: Isabell

jag får väll skriva som du brukar Madde , Bravo !! :)

2010-07-10 @ 21:59:25
URL: http://www.nogg.se/novio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0