Finally! Ja har en "piff & puff" häst :D

Publicerat: 2010-07-01 Kl: 20:28:47 | I kategori: Allmänt

hehe.. Yes idag har min lille skrutt gått båda piaff och passage! Han är så fin min prins.. Gunilla tyckte han var jättefin och vi tränade på att samla i hörnen och sen rida med mer energi emellan, en grej som hon tog med sig ifrån cliniven med Chaterine Haddad som var på Jälsjö gård tis-ons.. Jag hade gärna gått men kändes inte lika kul när de var typ 30 grader varmt..
Vi red också ganska mycket byten och så skolor i trav - red även saxen i trav och det gick bra men han behöver få med sig höger bak lite bättre..
Mille skrittade jag mest bara en stund i ridhuset och sen klippte jag bort hans stygn. Red Leo i ridhuset på morgonen och jag tror att gårdagens pass var ett stort kliv uppåt på utvecklingstrappan för hennes del.. Hon var verkligen bra idag så förhoppningsvis så fortsätter hon nu att utvecklas.

Eftermiddagen har ägnats åt stallet igen.. Sopa sopa sopa vatten ösa ösa ösa vatten och sen har jag börjat måla det vita. Hann med Wilmas, Mirans, Roses, Kalypsos, Uranos, Grappans och Nejlikas med den vita färgen sen började syrran med den beige/gula när jag var och körde vatten till sommarhagarna..

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0