Ännu en seger i raden för den framgångsrike Totilas

Publicerat: 2010-07-20 Kl: 20:20:37 | I kategori: Allmänt

AACHEN, TYSKLAND: Totilas och Edward Gal regerar dressyrvärlden. En självklar och självsäker seger blev det givetvis i küren. Även om det inte blev ett nytt världsrekord som det blev i Specialen. - Jag trodde knappt att jag skulle få se en sån här häst i mitt liv, konstaterade dressyrens ”överdomare” Eric Lette Han dömde Totilas under EM på Windsor. - Jag lutade mig tillbaka och gav en tia direkt på första halten på Windsor, fortsatte han. Han använde också liknelsen mellan Totilas och Bolt. Båda leker hem vinsterna och krossar drömgränser utan någon som helst respekt. Det finns inga gränser för vad de kan. - Tro det eller ej. Men Totilas har utvecklats under de senaste året, berömde Lette. Adelinde Cornelissen och Parzival är Asafa Powell för att fortsätta friidrottsspråk. Han slår till och vinner när Totilas går på sparlåga. Parzival gjorde också en strålande kür om än lite matt mot slutet. Toppen var definitivt holländsk precis som i världscupfinalen. Imke Schellekens- Bartels red verkligen till varje takt i sin musik med Sunrise. Helt felfritt. Isabell Werth och Satchmo gjorde en rolig och charmig kür med spexigt musikval. En spark i en piaff förstörde dagen trots att Isabell körde en ”Lussan” Nathhorst variant på slutet med ökning på enhandsfattning!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0