Nytt snöoväder?

Publicerat: 2010-02-18 Kl: 18:05:29 | I kategori: Allmänt

Hejsan!

Idag red jag först Rangun för Gunilla han var jättefin o Gunilla var mycket nöjd med honom, han har verkligen blivit stark nu så det är jättekul. Årets mål med honom hade jag ju tänkt skulle vara att rida MSVA på hemmatävlingarna i sommar men fortsätter han så här så blir det kanske till och med tidigare.. men får väl se hur det går när man väl kmr ut på tävling sen men han brukar ju gå som på räls på bortaplan :D
Mille var också mycket fin och vi fortsatte med galopparbetet, han har inga som helst problem med att korta och länga sig eller sidvärts i trav men just galoppfattningarna är jobbiga och han har så enorm galopp att det kan även vara så att det blir väldigt jobbigt att sätta sig i fattningen..Vi fick iaf till några riktigt bra fattningarn och Gunilla har ibland lite svårt att hejda sig, hon ville att vi iaf skulle testa att byta galopp så så vart det och det verkar som att det kommer inte att bli några större problem sen :)

Sen var det lunch och eftermiddagen har jag tillängnat kafeterian med städning samt pyssel med barn och hästar i stallet.. Stackars pappa har stått på stalltaket i ca 2h o skottat snö :S han var lite småsvettig när han kom ner för en stund sen, nu ska det ju tydligen komma ännu mera snö.. Skönt att det är snö och inte regn iallafall!!!

Hoppas verkligen på att jag är piggare imorrn det här förskylningen tar snart kol på mig :S Allting blir så mycket tyngre och jobbigare också..


Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0