Förskyld :S

Publicerat: 2010-02-17 Kl: 21:54:54 | I kategori: Allmänt

Hejsan!

Här sitter jag med rinnande kittlande näsa och svullet ansikte :S snyft hatar att vara förskyld o det släpper ju aldrig!
Idag har det varit full fart som vanligt med gymnasie osv.. Red Rangun direkt på morgonen  - och det var ganska nära att jag trillade av faktiskt :P Skulle ut i snön i sommarhagarna tänkte jag o när jag gått över ån o kommit in i första hagen så stannade han och sen fick han som en raket i baken.. men det gick bra o jag höll mig kvar :P
sen var han mycket spänd och tittig så han fick jobba på ganska bra innan vi gick hem igen. Sen hoppade jag lilla herkan perkan som syrran kallar Herkules, tror det var 2 eller 3 gången han hoppade under ryttare och det gick mycket bra totalt okomplicerad pålle det där :P

Efter det så tog jag ut Leo i ridhuset och hon gör faktiskt framsteg hela tiden vilket är kul, det blir nog en häst av den damen så småningom också. Demeter fick vara idag får se hur vi ska göra med henne eftersom hon är så där med munnen :( men känns som lite farligt att försöka sig på att rida igen eftersom hon tappar all kroppskontrolll och balans när hon börjar snurra med huvudet och då finns ju en risk att hon faktiskt går omkull..

Lagade tortellini till lunch och sen red jag Mille i ridhuset han var kalasfin och galoppfattningarna är redan mycket bättre bara på några dressyrpass :) imorrn kommer Gunilla också.
Innan jag åkte hem idag så tog jag ut Rangun för att linda benen eftersom han gick ganska hårt i snön och då var han helt kall i båda högerbenen medans vänsterbenen var ganska mycket varmare - mycket skumt så vi får se hur han verkar imorgon.. Min lille prins :S

Nu är det nästan helt bestämt att jag åker till Tyskland och Sabine igen i mars då hon vill att jag ska komma och hjälpa henne att flytta till ett annat stall.. Blir borta i mellan 2-3 veckor..

Nu är det sovdags!

Larogno i stallet på Am Grossen Phol i Aachen..

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0