Det var den helgen det..

Publicerat: 2010-02-16 Kl: 23:01:23 | I kategori: Allmänt

Halloj!

Har visst varit lite dålig på att skriva nu igen.. Vart mkt denna helgen.. Anders födelsedag i lördags gick iaf bra o vi hade trevligt i Stockholm.. Ett par nya skor var det såklart oxå :D Söndagen var ganska stressig då Anders tagit fel på tiden så vi kom inte med det tåg vi tänkt utan vi kom inte till E-tuna förens 14 o då skulle vi handla och fixa med lite snittar o fika innan kl.16 då det kom massa släkt.. men det lyckades bra o han fick fina presenter.

Igår startade jag som vanligt veckan med att handla på Ica, mellis till fritisbarnen o så mat till gymnasiet. Sen red jag dressyr på både Mille o Rangun båda var kalasfina :D

Idag har det varit en lååång dag.. red Rangun direkt på morgonen i ridhuset han var riktigt fin. Sen lite pyssel i stallet och vid datorn innan jag lagade lunch till gymnasiet, idag var det även två tjejer här o provade som sökt till utbildningen i höst. Efter lunch red jag unghästarna Fia hjälpte mig att fixa före och efter.. Herkules var jättefin, Leo blir faktiskt bättre för varje dag nu. Demeter däremot är mycket skum hon var fin när fia longerade mig i trav på volten men sen när hon släppte mig så bara slog hon med huvudet runt runt och upp och ner.. Så troligtvis är hon inte helt ok i munnen :S 

Sen kom skolbarnen o fick då mellis som vanligt, sen fix i stallet osv.. Jimmy sadeldoktorn var här på em o tittade på några av lektionshästarna så nu har några bytt sadlar.. hade sen provskrivning i grönt kort för en tjej innan vi sen hade Grönt kort teori tillsammans med gymnasietjejerna.. när det sen var färdigt så byggde vi hinder  efter att lektionerna slutat 20'20 och sen hoppade jag Bosson.. Gisses vilken fart han hade!!!! Där de andra gick på 6 galoppsprång tog han fem! Mamma vill inte vara med på hopptävlingen i helgen så vid något märkligt ögonblick förra veckan sa jag visst att jag kunde rida så det kan ju vara bra att ha ridit honom lite innan tävlingen :P

Nu måste jag helt klart sova!! Har varit småförskyld i typ två veckor nu :S

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0