Värme :)

Publicerat: 2010-08-05 Kl: 20:33:30 | I kategori: Allmänt

Just varit hos Johanna på Amino och klippt topparna lite - mycket skönt!

Imorse hämtade jag först upp Ebba på Mc Donalds och när vi kom till Ekelund började jag med ett dressyrpass på Mille och Ebba fick den stora äran att fota.. Svårt med ljuset i ridhuset bara så det var inte lätt att få till helt bra kort. Han var iaf mycket fin idag, gjorde en den sparkar i början av galopparbetet men de försvann efter en stund. Red mycket sidvärts idag med skänkelvikningar på diagonalen.


Bakdelsvändning till höger

10m volt

Idag använde jag mina fina piketröja jag fick av Sabine för första gången :) Supersnygg och jätteskön!
Tänk att det snart är ett år sedan jag åkte dit :P

Tränade på ett par uppridningar i galopp.. Där vi har lite problem med halten, han vill gärna dra mig ur sadeln och inte stå still..

Efter Milles pass följde jag med Ebba för att hämta in Karaat som hon skulle rida på sin lektion för mig. Idag gick det verkligen SÅ himmla bra för Ebba med Karaat! Fick verkligen tagb på honom och jag tror att hon nu förstod hur mycket man verkligen MÅSTE rida HELA tiden :D Vi avslutade passet med att rida igenom LA:1

Ebba & Karaat - visst har han fina lindor?! Ebba fick idag träna på att linda träningsbandage för första gången.

Prydligt!

På eftermiddagen red jag Leo en stund på utebanan, efter att hon gått ett 30min pass i skritten, och hon skötte sig riktigt bra syster kände sig inte helt nöjde efter sitt pass igår med henne men det gav iaf resultat idag :) Leo var genomsvettig efter en ganska kort stund ute i stekande sol..

Sen var det dags för Rangun som inte gjort annat än sprungit i ridhuset senaste dagarna men vad ska man göra när han drar av sig skor och spräcker ridschemat?? han kändes överlag ganska matt men mamma tyckte han såg fin ut, red bara igenom ett av programmen - morgondagens LA:6 och det kändes ganska bra spec galoppen. Behöver på lite mer gung och tryck i traven han blir lätt springing och låg i formen.

Så här snygg var han på dressyrpasset idag!! Rosa och ljusgult :D Och jag hade ljusgult linne som passade bra till.. "Paret Pastell"

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0