Mkt att göra hela tiden..

Publicerat: 2010-08-03 Kl: 21:48:08 | I kategori: Allmänt

Man tycker att det borde bli lugnare och lite mindre att göra sommartid men det är snarare tvärtom :S Så man behöver ju inte gå runt och fundera på vad man ska hitta på..

Idag började jag med att rida dressyr på Mille och han var kanonfin!! Superkul verkligen :) Och jag vet inte om jag inbillar mig men känns som att på bara dessa två pass utan stigbyglar redan gjort så mycket med min sits för Mille kändes verkligen så rätt och framme för hjälperna idag.

Fin Mille på tävling i vintras
Min lilla "raggsocka" hade inte helt ovanligt dragit av sig en sko :S och vi hade ingen lagningsplast hemma så han har fått stå inne idag eftersom hovarna är av ganska dåligt kvalite. Hade tänkt trimma lite på programmen inför helgen men så vart det alltså inte utan han fick istället gå 15min i skritten, tänkte att det borde vara skonsamt för hans skolösa hov men när jag tog in honom i stallgången igen så ville han inte stå på den hoven så troligtvis är han halt vilket gör att jag inte kommer att kunna rida imorrn heller när pappa fått på skon.. Trist! Känns som att det blir lite samma uppladdning som till meetinget i Finspång i början av sommaren då han också var oren efter att ha dragit en sko, och då gick det ju bra på tävlingen så detta behöver ju inte betyda något dåligt sålänge han inte är halt på fredag.
Förhoppningsvis så släpper det onda när han haft skon på sig något dygn.

Dagens lunch på dressyrkursen bestod av stekta nudlar med grönsaker och till det wookad kyckling i grädde med finhackade champinjoner - GRYMT GOTT!! Direkt efter matlagning ner till min elev Nils-Arne för lektion på Athos på utebanan. Sen stallfix och så tömkörde jag Leo på ridbanan, gick bra och tror det var välbehövligt för henne att ta igenom henne ifrån marken eftersom hon är så stor och inte helt lätt i huvudet. Var länge sen hon tömkördes nu så ska bli spännande och se om det är någon skillnad imorrn, tror iof att Fia ska rida henne för hon pratade om att lägga ut galoppbommar på ridbanan för att få henne att galoppera på lite mer framåt.
Sen hade jag lektion för min absolut bästa elev Ebba som idag valde att rida sin favorit ponny Gent, vi hade passet i ridhuset och det gick verkligen SÅ bra för Ebba och då har hon ändå inte ridit på hela sommaren eftersom hon varit på Öland osv..

Ebba & Gent på årets sommaravslutning
Hon fick rida utan stigbyglar hela passet som bestod av mycket övergångar, tempoväxlingar, öka/minska volten och sen arbete med förvänd galopp - vilket hon klarade av galant idag. De som ridit Gent vet att han är inte helt lätt eftersom han gärna byter galopp, han är ju trotts allt en hoppponny i botten, han har dock blivit stadigare under åren. Ebba sitter verkligen jättebra så nu fokuserar vi mycket på att hon ska bli lite snabbare i sin hjälper och nästa pass blir redan på torsdag :) Gäller att ta igen efter sommaruppehållet!
Är verkligen superkul att ha en elev som är så entusiastisk och har så mycket vilja :D

Med en stark vilja och mycket träning kommer man längst!!

Kram o go natt..

Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0