Min fina dressyrstjärna..

Publicerat: 2010-08-08 Kl: 10:26:07 | I kategori: Allmänt

Halloj!

Händelserik och fartfylld helg hitills.. I fredags kom vi hem så sent så jag orkade aldrig skriva ngt och igår hann jag inte för vi skulle iväg på födelsedagsfirande..

Rangun har iaf skött sig utmärkt!! Var jättefin i LA:6an i fredags, hade en miss i ett hörn där han vart rädd för en reklamskylt annars så kändes det jättebra. Vi slutade på 66,28% som gav en 8:e plats så vi fick med en vit rosett hem :) Maria G tog massor av fina bilder på framridningen har filmat också men den kommer in senare både på fredagens och lördagens start.
Fredag

På framridningsbanan..

Glad :)

Snyggaste paret!

Gillar denna skarpt!

Precis innan start..

Mamma och Svarten på framridning

Efter prisutdelningen..

I gårdagens start i MsvB:2 var Rangun också strålande, kändes mjuk och fin igenom hela programmet dessvärre fick jag totalt hjärnsläpp när jag fattat galopp så det gav oss -2. Hade miss i högerbytet också där han böt efter bak, typiskt :S han gjorde jättefina rena luftiga byten på framridningen så det känns bra ändå. Däremot vart jag lite snopen när jag fick poängen, 62,09%, för jag tyckte det kändes mycket bättre än så plus att dommaren Kicki brukar gilla Rangun och jag får ofta bra procent av henne så jag vet inte riktigt vad som hände där men men bara att jobba vidare i denna (ofta mycket underliga) bedömmningssport :P

I eftermiddag är det MsvB:4a som gäller! Jag ska strax åka till Ekelund där jag först ska ha lektion för Ebba, 3:e denna veckan, får se vilken häst hon vill ha idag men misstänker att det är Karaat som gäller eftersom det gick så bra i torsdagas.

Mamma har varit nöjd med sina starter på Svarten och i gårdagens klass så fick hon mer än mig och Rangun vilket hon tyckte var kul :P Idag har hon dock strukit sig. Syster har också gjort fina resultat och igår kom hon på 8:e plats med Limit i LB:3 där Maria G tog 5:e platsen med hennes fina Lille Castor, hoppas det går lika bra idag.

Kram
Kommentarer
Postat av: Maria Granberg

Vi är bästttt!!!!

2010-08-08 @ 20:01:53
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: Madde

ohh yes!

2010-08-08 @ 21:28:55
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0