Kanske kan vi få några sommardagar till :P

Publicerat: 2010-08-04 Kl: 19:13:36 | I kategori: Allmänt

Solen skiner och det är rikitgt varmt ute igen! :D Happy! Hoppas det håller i sig..

Idag har det i övrigt regnat från morgon till strax efter lunch. Började dagen med att mocka vårt stall, eftersom Fia skulle rida både Leo och Mille så red jag inte förens efter lunch på Rangun plus att pappa fixade hans hovar på fm. Till lunch på hoppkursen, som startade idag och håller på tills imorrn, lagade jag kokt potatis och till det Pangasusfileer som jag först stekte i smör med lite salt peppar och pressad lime, vid sidan gjorde jag en sås på mestadels grädda med räkor och sparris som jag sedan hällde i en ungnsform och la i fisken pressade lite mer lime över fisken och på med mer räkor och så in i ugnen. Innan servering la jag sedan på kokta halvor av ägg på fisken.
Alla verkade gilla maten :D Jag tycker det är superkul att laga mat och baka och lagar sällan efter recept utan hittar på lite själv och ofta tillkommer en del ingredienser efter hand under matlagningen.
Bakade också två stycken sockerkakor med skivad persika i till eftermiddagsfikat..

Planen med Rangun sprack tyvärr idag, hade tänkt rida igenom programmen men eftersom det var så dåligt väder flyttade de in alla bommar och annat "skräp" i ridhuset så jag fick rida runt emellan allt detta istället. Mamma ska hjälpa mig med programmridningen imorrn :) Han kändes iaf mycket fin, fortsatte såklart UTAN stigbyglar, och han gjorde många fina byetn och även lite seriebyten försökte vi oss på. Han kan ju vara ganska tittig så det var nog ganska nyttigt för honom med alla grejjer som var överallt i ridhuset idag, på Helmer brukar ju hästarna kunna bli lite tittiga och rädda för olika saker.


Snygga ridskolehästen Wega tillsammans med dressyrkurseleven Ingunn, taget på gårdagens programridning för Gunilla Å.

Syster hoppar små skutt med Mille på en blöt ridbana..

Vatten träning!!

Fia travar av..


Pappa fixar lillprinsens hovar för typ 20:e gången den här sommaren..


Inga stigbyglar var det här!!!!

Bye..

Kommentarer
Postat av: Elin Svensk

Åh va roligt med bilder på Millepojken. Mer sånt :)

2010-08-04 @ 19:39:16
Postat av: Madde

Det ska bli problemet är bara att hitta någon som har tid och sen förstår hur man tar en bild :P hehe.. jobbar på det iaf!

2010-08-04 @ 20:49:51
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0