Onsdag till ända!

Publicerat: 2010-04-07 Kl: 20:22:07 | I kategori: Allmänt

Hejsvejs!

Idag har vi hunnit med en del! Startade med ett dressyrpass på Rangun och det gick sädår fick inte riktigt till det, har också blivit bortlottad ifrån tävlingen på söndag.. Mamma kom däremot med på Svartis :)
Red Limit efter Rangun och det gick ganska bra fick till en del riktigt bra på slutet men han är inte helt enkel med mycket nyttigt att rida honom, ska rida honom imorrn också. Tanken är ju att jag nu ska rida honom på kursen på lördag eftersom Mille inte är ok. Mamma ska alltså på C-tränar kurs på Strömsholm för Lars Andersson ( Dommar - utbildare och Lussans man) och Eva-Karin Oscarsson, hon vart erbjuden att ha med en elev så hon frågade om jag ville rida så jag ska rida Championatsprogrammet för 5-åringar.. Red det idag och det är lite klurigt med inte helt vanliga vägar osv.. Bla volttillbaka i galopp i ena varvet :S helsnurrigt men men..

Sen fixade jag och Circe färdigt lilla stallet innan det var dags för lunch.. Circe hämtade jag upp på vägen till stallet imorse så hon har hjälpt mig hela dagen :D
Jag och Fia tog på eftermiddagen varsin unghäst - Leo och Demeter. Fia Leo och jag Demeter, däremot så fungerade det inte riktigt att ha Demeter i ridhuset samtidigt som leo var där så jag longerade först och bytte sen sadeln till en tömkörningsgjord det vart då lättare att få henne att följa voltspåret.. Imorrn får det bli ridning på henne!

Imorgon blir det lite stressigt.. Först ska jag plocka upp Ebba vid Mc Donalds, Circe kommer upp efter åtta nån gång. Halv nio ska jag vara med vid provridning av Shadde som står i vårat stall och ägs av Freja.. Min privatelev på fredagar ska köpa ponny till sig och sin dotter och jag har lovat att hjälpa till lite så att det blir rätt häst till dem.. Hoppas att det går bra för jag tycker att han är en mycket trevlig ponny. Sen ska jag rida Limit, Rangun och Demeter. Kl. 13 så ska Mille och Rangun till Coco och nu så ska pappa och Fia åka med dem eftersom jag måste hem till fyra.. Hade gärna följt med men nu är det som det är.. Jag ska också hinna med att hjälpa Ebba och Circe med ridningen, Ebba ska rida Chanelen och Circe en av ridskolehästarna.. Planen är också att jag ska ha ett nytt möte med Eva kl.14 men känner jag att jag inte hinner så måste jag avboka. Det kan vänta till nästa vecka.

Vart en bild ifrån framridningen i söndags iallafall.. jag o Mille samt bakdel på mamma o Svartis!

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0