Första dagen till ända!

Publicerat: 2009-09-29 Kl: 22:21:16 | I kategori: Allmänt

Hej!

Nu sitter jag i sängen o har duschat o ätit..
Den svenska tjejen som bor här var snäll och fixade bil och följde med och handlade mat.
Tycker att det varit en lugn dag, fast tjejen jag jobbar med sa att det vanligtvis inte brukar vara så stressigt som det varit idag.. Vet inte hur det kan vara lugnare men men :P

Träffade Sabine efter lunchen och sen gjorde jag iordning en häst till en beridare här och sen sopa o lite småplock.
Sen fick jag rida en av hennes 5-åringar Daisy ett brunt litet sto. Fin fast lite svårriden sa dom men det fungerade ganska bra och Sabine verkade nöjd. Sen fick jag byta ridhus för att de skulle filma en annan häst och när jag var klar och var på väg ut genom dörren så började en tysk gapa, Sabines pappa Hans, han verkar inte kunna tyska för övrigt. jag pratade med honom tidigare på dan och fröklarade att jag inte kunde tyska. Men när jag fick baka tillbaks in i ridhuset o gick fram till honom så fortsatte han prata tyska men det var ju massa andra i ridhuset så de översatte vad han ville att jag skulle göra.
Han ville se mig rida lite så jag fick trava och galoppera några varv runt honom, liiite nervöst, men de gick bra!
Han tyckte att det såg jättebra ut, och när jag skulle gå in när jag var klar i stallet så dök han upp igen o pratade.. på tyska :S
kanske man lär sig det här hemska språket ngn gång..

Imorrn börjar jag iaf kl. 9 försöker lägga in några bilder jag tagit på där jag bor oxå.. får ta bilder på stalla
Kommentarer
Postat av: Christina

omg, du kommer verkligen få lära dig tyska :/

2009-09-30 @ 16:20:12
Postat av: Maria

haha visste inte att du kunde bli nervös ;)

2009-10-04 @ 14:30:30
URL: http://mariagp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0