Varm dag..

Publicerat: 2009-10-20 Kl: 20:39:18 | I kategori: Allmänt

Hej hej!

Idag har det varit kalasväder och var riktigt varmt att rida, vart helt svettig.. På morgonen fixade jag i stallet och hjälpte till med att veterinärbesiktiga Toons häst. De franska kunderna vill äntligen ha honom efter att ha provat hästen fyra dagar i rad (!)
Sen red jag Licutos och Jamie, båda var fina! åt sen lunch o efter det så skulle jag gå ut och beta en stund först med Rosi o sen Hamlet men ingen av dem verkade riktigt fatta tt de skulle äta gräs utan tuggade istället på lite lera och dräglade över min nytvättade jacka :S

Sen vart det Daisys tur ridas hon var fin men som vanligt stundtals riktigt tjurskallig.. Hon står iaf inte på bakbenen nu :P mamma har kollat på de videoklipp jag la in som länk tidigare idag.. Ville ju att hon skulle kolla på Licutos men hon fastnade för Daisy.. :P
Sabine hjälpte mig på slutet också och vi fick till några fina travslutor och övergångar galopp-skritt-galopp.. Så det går framåt :D
Alisha berättade att igår hade Larongo rymt ifrån stallet.. Sabine tyckte att jag kunde lämna honom på gången när jag slutade för att hon skulle rida honom men när hon kom så var han borta :P han hade sprungit ut till hagarna och det var ju kolsvart ute så de hade en del problem att hitta honom.. han som är hingst oxå :S
Så idag lämnade jag honom färdig i boxen istället..

Har under de senaste dagarna börjat planera nyår :D Jippi! Har gjort inbjudningskort och skrivit en lång lista på allt som behövs till den stora dagen.. :D älskar nyårsafton! Christina kommer hem och vi ska ha nyårsfirandet på Ekbacken precis som för 3år sedan.. Kommer att bli såå underbart!
Har just mailat över allt material till Christina så ska snart ringa o se vad hon tycker.. :D

Bye :P
Kommentarer
Postat av: Christina

Woho nyår!

2009-10-20 @ 22:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0