To bad Madde

Publicerat: 2009-10-21 Kl: 22:00:46 | I kategori: Allmänt

Hej hej..

Jag ska faktiskt alldeles strax gå o lägga mig.. Försöka iaf :P  Pratade med Christina idag och nu har vi bestämt tema till nyår verkar det som!! Thjoho! men avslöjar inget ännu.. :)

Var tydligen meningen att det skulle vara lite slappt idag :P efter lunch longerade jag iaf lille Licutos han var så fin han travar som bara sjutton!!!! Sen red jag Daisy hon var fin men red inte spec länge.. De gör ju inget annat än springer runt i ridhuset :S tänkte skritta runt stallarna men Daisy hade inte lust att bara skritta så det var lite spännande men det är lite läskigt för de har betong överallt och det är väldigt halt för hästarna.. Elin berättade att det är ganska vanligt att hästar går omkull :S

Idag har jag också gjort något som man absolut inte ska göra, men jag måste väl berätta om det iaf :S Jag red utan hjälm.. Fy skäms! Bara vart så.. Visade Toons häst för veterinären och efteråt så gick jag för att berätta för Sabine om vad han sagt, hon hade precis hoppat upp på Day, o hon ville då gå o prata med veterinären själv och bad mig att börja trava igång henne.. Så jag hoppade upp och red ca 10-15min Sabine kollade också en stund när hon kom tillbaks hon tyckte att det såg bra ut :D kul!! Day är ett 9-årigt sto som går GP hon är jätte snäll och ser ut lite som en hingst, jättenacke och hög samt mycket muskler.
Nu har iaf fransmannen köpt Toons häst men den ska stå kvar i träning till typ januari så nu ska jag rida den tills jag åker :P En häst till :P Amon är en svettfux valack med 4vita ben och bläs 9år tror jag..
Fransmannen är en amatörryttare som tydligen bara ska rida på helgerna sen när hästen kmr till honom, och i veckorna så rider beridare.. Vissa har bra mycket pengar :P

Tydligen så har alla som står i detta stallet gott om pengar.. Elin berättade att Jana sagt att hennes häst kostar ca 10 000 i månaden :S  Så våra priser är gaaanska billiga..

Slutade 19'00 idag men Elin hade så mycket kvar att göra så jag hjälpte henne att mocka o ströa i en box där det står en stackars häst som aldrig gör annat än står där.. Elin trodde att han är/varit skadad eller så..
Så jag kom in starx innan 8..

Sov gott.. Det ska iaf jag göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0