Äntligen internet..

Publicerat: 2009-10-05 Kl: 22:10:04 | I kategori: Allmänt

Hejsan!

Jag o de andra tejejerna sitter i köket o snackar och käkar massa saker.. Kokosnöt, kaka som Christianes mamma gjort och vanlijpudding som jag köpte tidigare :P
Igår var en galen dag.. Jag och Elin åkte ju in till Aachen för att shoppa men fick soppatorsk när vi skulle hem igen :S vi tog taxi till en bensinstation och köpte disel men när vi kom tillbaka till bilen så fick vi inte upp locket så det slutade med att vi fick ta taxi tillbaks till stallet eftersom jag skulle rida ponnyn som Sabine ska sälja vid 7 på kvällen.. Det var dtur att vi inte fick upp locket för det skulle tydligen vara bensin i bilen :S Sen dröjde det ända till 8 innan de kom och ponnyn var fin 6-årigt fuxsto, när vi skulle ställa in henne i boxen så var den upptagen så de fick åka till Sabines gamla stall och ställa den där så länge..
Ska lägga upp lite bilder på vad jag köpte igår! Bland annat ett par skor :) Får skaffa en till väska när jag ska hem för det kommer inte att få plats med allt jag har annars :S

Sabine ska köpa en spray som hon har till hästarnas hovar till mig också.. ska prova det på Rangun han har ju sån dålig stråle i en av sina hovar.. :(
och det lär ju bli lite mer shopping innan jag åker hem.. nästa gång så ska vi till en ridsportaffär här.. :P
Idag har jag ridit Liquido eller om han heter Licutos vet inte riktigt alla säger olika om alla hästar :p
Vi skulle filma hans skritt för de som var och tittade på honom förra veckan ville se den igen.. så de köper nog honom.. Alla säger att han är galen så de frågade hur det gått när jag var klar men han var fin så Sabine vill att jag rider honom imorgon också :D Han var iof ganska galen när jag longerade innan men det är väl kanske inte så konstigt när unghästar står inne dygnet runt o han hade vilat i två dagar nu..

Sen fick jag hjälp men Daisy igen idag fick vi fortsätta med galopp-skritt-galopp- skritt och avsluta med några travslutor, det var förtsa gången hon gjorde det och det gick bra spec till vänster!
Så Sabine är jättenöjd över att det går så bra när jag rider henne.. Happy!!

Imorgon kommer det en kille och ska titta på Daylight så jag ska fixa och knoppa henne på morgonen.. I övrigt är det nog som vanligt..

Ha det bra!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0