Långa dagar

Publicerat: 2009-11-03 Kl: 21:44:48 | I kategori: Allmänt

Halloj
Här på Ekelund rullar allt på igår var det teori på ridskolan. Så jag försökte hinna med att rida lite hästar på fm. Hann inte med så många- Nejlika och Jolita därefter red jag ju Arro Bell förstås. Eftermiddagen gick åt till att planera teoripassen.
Jenny hann med Wega och Tuareg.
De två första grupperna hade märkes teori de två sista vuxengrupperna fick dubbelpass tillsammans. Kul med teori för alla verkligen kommer på dessa tillfällen.
Vi började i ridhuset och tittade på Jenny och Alcaprinz. Jenny började med att visa hur man får hästen uppmärksam genom att arbeta med övergångar för att få hästen svara ordentligt på hjälperna. Därefter lösgörande arbete med skänkelvikningar. Vi fick därefter se fina skolor speciellt duktig är Jenny att rida slutor utmed långsidan. Avslutade sedan med att visa galoppombyten.
Därefter var det teori i cafeterian - där vi gick igenom utbildningsskalan.

Idag hann jag med lite mer ridning Jolita, Lindsey, Bosson, Arro Bell. Skönt att kunna rida på igen. Jag har ej ridit några hästar som stått i stora stallet pga smittrisk och har väl varit lite väl försiktig kanske men men...
Alla hästar är ju nu igång igen härligt.
Imorgon är det teori igen  - ska försöka rida ett antal av lektionshästarna. Under em och kvällen är Gunilla Åkerman här och har programridning ska bli kul:)

Nu är det snart bara 1 vecka kvar tills Madde kommer hem. Skönt alla saknar dig i stallet :)

Sov gott
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0